0516-850966
VANDAAG BESTELD, DINSDAG IN HUISGRATIS BEZORGD VANAF €5014 DAGEN BEDENKTIJD 600+ MERKEN

DINITROL ANTI-ROESTBEHANDELING VOOR DE AUTO

Uw auto behandelen met Dinitrol producten? Werken met Merken heeft voor u een overzicht met de Dinitrol producten die eventueel nodig zijn. De Dinitrol anti-roestbehandeling is geschikt voor vrijwel elke auto.

1. Vuil en losse roest verwijderen

Er word begonnen met het verwijderen van zo veel mogelijk roest, met een plamuurmes, of schuurpapier. Ook een hogedrukspuit kan gebruikt worden maar laat de auto dan wel eerst goed drogen voordat er verder word gegaan met de volgende stap. Grootere oppervlakken kunnen ook machinaal worden ontdaan van roest en andere vervuiling met een . Met de scherpe borstel druk je meestal roesdeeltjes in de schone onderliggende plaat. Daarom alleen harde delen zoals assen of gietijzeren delen met een staalborstel behandelen.

2. Roeststoppende laag aanbrengen

Nadat de loszittende roest zo veel mogelijk mechanisch is verwijdert worden de holle ruimtes ingespoten met Dinitrol Ml. Dinitrol Ml is een antiroest vloeistof met een uitstekende penetratie. De kracht van het product is gelegen in zijn buitengewone vermogen om te kruipen in de corrosie. Op deze manier wordt de corrosie gestopt en wordt verdere ontwikkeling van corrosie tegengehouden. Wanneer het oplosmiddel verdampt, laat het product een donkerbruin, zachte en beschermende film achter. Dinitrol Ml is overlakbaar en heeft een bruine kleur. Dinitrol Ml is verkrijbaar in 500 ML spuitbus en 1 L onderschroefbus.

Voor de 500 ML spuitbussen van Dinitrol zijn handige verlengslagen beschikbaar. Hiermee kan je de dieper gelegen delen in holle ruimtes goed behandelen.

Voor de onderschroefbussen is een luchtspuit beschikbaar waar ook een handige verlengslang bij zit.

3. Conserveringslaag aanbrengen

Nadat de roeststoppende laag is aangebracht is het zaak om een conserveringslaag aanbrengen. Allereerst worden de gaten in de holle ruimtes afgesloten met bijvoorbeeld Dinitrol Boor Pluggen 10 Mm. Daarna worden inwendige holle delen behandeld met Dinitrol 1000 Penetrant, deze wax penetreerd goed en druppeld bijna niet na. Dinitrol 1000 Penetrant geeft een wasachtige beschermlaag. Dinitrol 1000 Penetrant is verkrijbaar in 500 ML spuitbus en 1 L onderschroefbus. Ook hier kan de verlengslang erg handig zijn.

De onderzijde van de auto, plaatwerk en modderkuipen worden behandeld met Dinitrol Metallic. Dinitrol Metallic is een stevige elastische en tevens hittebestendige coating. Dinitrol Metallic is niet overlakbaar, brons bruin van kleur en verkrijbaar in 500 ML spuitbus en 1 L onderschroefbus.

4. Steenslag coating aanbrengen

Nadat de conserveringslaag is aangebracht is het tijd om een bechermende laag tegen pekel en steenslag aan te bregen.

Met kan je een dikke rubberachtige laag maken. tast rubber en verf niet aan en absorbeerd geluid en trillingen. Plasic beschermkappen in wielkasten zijn overbodig als de achterliggende carroserie is behandeld met . is een dik product en kan met een kwast of spatal worden aangebracht. is verkrijgbaar in blikken van 1 liter.

Dinitrol 482 Universal is een spuitbare beschermlaag tegen steenslag en strooizout. Dinitrol 482 Universal is blijvend elastisch en heeft een hoge slijtvastheid en een goede weerstand tegen strooizout. Dinitrol 482 Universal is verkrijbaar in 500 ML spuitbus en 1 L onderschroefbus.

Voor delen die moeten worden overgespoten of gelak (spatbordranden, wielkastranden) is Dinitrol 447 Protect Super ideaal, deze steenslag coating is namelijk overlakbaar. Dinitrol 447 Protect Super is verkrijbaar in 500 ML spuitbus en 1 L onderschroefbus.

5. Het schoonmaken van de auto ná de behandeling

Als de onderkant en van de auto er weer een mooie tijd tegen aan kan mag de rest natuurlijk niet achterblijven.
Bekijk hier alle reinigingsmiddelen